De Chocotheek
De Chocotheek Foto: Marije Smit

Ondernemers vertellen op Natuurlijkheiloo.nl

Algemeen

HEILOO - ‘Wij zijn er voor elkaar’: koop lokaal, let een beetje op elkaar, geef elkaar de ruimte.

Een greep uit de verschillende uitingen die van 22 juni tot en met 30 september in het straatbeeld van Heiloo zijn terug te zien. De campagneposters ‘We zijn er voor elkaar’ hangen bij winkels en horeca. Met deze campagne, onder de vlag van Natuurlijk Heiloo, wil de gemeente graag uitdragen dat je er in Heiloo niet alleen voor staat, maar dat we het met elkaar samen doen. Lokaal!

Eén website: Natuurlijkheiloo.nl
Op de website Natuurlijkheiloo.nl is al het moois van Heiloo terug te vinden, inclusief een plattegrond met toeristische informatie. Na de start van de campagne is er een speciale pagina voor ‘bezorgen en afhalen’ gemaakt én worden op de facebookpagina van @NatuurlijkHeiloo worden ondernemers die de campagne omarmen extra in het zonnetje gezet. Vanaf september informeert Natuurlijkheiloo.nl ook over het Herstelfonds.

Ondernemers aan het woord
Een greep uit de reacties van Heilooër ondernemers:

Bram Bruin van Café de Wit: “Toen wij in maart verplicht dicht moesten, hebben we onze tijd goed besteed. We stonden met z’n allen de bar te schuren.” Het resultaat mag er zijn!

Nevine en Tayfur van De Chocotheek: “Ons pand is niet zo groot, maar klanten houden rekening met elkaar.”

Manager Marin van Herberg Jan: “Inwoners en ondernemers steunen elkaar in Heiloo en ik krijg veel reacties op dit initiatief van de gemeente met posters, bierviltjes en tasjes.”

Paula van De Browniehemel: “In december won ik de Rabobank Publieksprijs van Ondernemend Heiloo en kreeg ik het steeds drukker. Er kwamen goede ondernemers en leuke mensen op mijn pad. Tijdens het bakken en verpakken had ik veel tijd om na te denken en besloot ik dat het mijn streven is om wereldwijd mijn brownies te verkopen. Met dit doel voor ogen, besefte ik ook dat ik hulp moest gaan vragen bij het bakken van de brownies. Inmiddels bak ik niet meer in mijn keukengarage, maar worden alle brownies bij Choc Lab gebakken.”

Marc en Paul van Sport2000 Johan Jansen: "Afgelopen periode zagen we een verschuiving van zelf binnen sporten met gewichtjes of op een matje, naar buitensporten. Gelukkig bleven veel mensen lokaal kopen. Daar zijn wij blij mee. Inwoners van Heiloo hebben zeker een gun-factor voor eigen dorp.”

Lisette van Kado&Zo: “In het begin van de coronatijd kwamen klanten soms extra vaak naar Kado & Zo om mij te steunen en leuke cadeautjes, brownies of kleding te kopen. Ik ontving zelfs bloemen. De saamhorigheid in Heiloo is groot.”

Leuk weetje: Tim van Rails legde in april zelf een moestuin aan en gebruikt zijn zelfgekweekte bietjes, aardbeien, bloemkool etc. in de gerechten.

Tekst: Marije Smit

Restaurant Rails
Paula van de Browniehemel.
Mandy en Bram, Café de Wit
Lisette, Kado & Zo
Sport2000

Bedrijf Belicht

Sport

Regio

Digitale krant