Afbeelding

Talentvolle reclamemaker Tom Sibma (19) naar Cannes

Zakelijk Heiloo

Een naam voor jezelf maken in de reclame is een hele kluif. Gelukkig is er Stichting JongeHonden: een initiatief van vrijwilligers uit de reclame die jonge, talentvolle reclamecreatieven de kans geeft zich vast te bijten in echte briefings voor echte merken. Pitches, heten dat. En de laatste pitch, voor Vodafone, is afgelopen woensdag gewonnen door niemand minder dan aanstormend talent Tom Sibma uit Heiloo.


Als winnaar gaat Tom morgen naar het Cannes Lions International Festival of Creativity, dat de JongeHonden elk jaar bezoeken met een groep van 40 beginnende reclamemakers. Het festival staat een week lang in het teken van inspiratie, netwerken en ja, ook het nodige borrelen. Tom is 19 jaar en eerstejaars student aan de Willem de Kooning Academie. De opleiding bij uitstek voor creatievelingen die de advertising in willen. Het is best bijzonder om op zo'n jonge leeftijd een pitch te winnen, vertelt bestuurslid Marten Meijboom van de JongeHonden. "Ikzelf heb bijvoorbeeld vier jaar meegedaan voor ik mijn eerste pitch won. Maar er zijn natuurlijk altijd uitblinkers, zoals Tom. Hij mocht laatst ook al aanwezig zijn bij onze 24 uurs pitch, waarin hij streed tegen de 23 andere beste jonge teams van Nederland. Als Tom dit niveau vol weet te houden zie ik een rooskleurige toekomst voor hem in de reclame."
Volg de avonturen van Tom op http://www.tomsibma.com

Bedrijf Belicht

Sport

Regio

Digitale krant