De handen op elkaar voor stijlvolle aanpassing. Van links naar rechts; Willem van de Berg (bestuurslid Ondernemrsvereniging ‘t Loo), Goran de Gucht (Dela Vastgoed), Rene Gout (bestuurslid Ondernemrsvereniging ‘t Loo), Kees Burger (bestuurslid Ondernemersvereniging ‘t Loo) en Fred Dellemijn (Gemeente Heiloo).
De handen op elkaar voor stijlvolle aanpassing. Van links naar rechts; Willem van de Berg (bestuurslid Ondernemrsvereniging ‘t Loo), Goran de Gucht (Dela Vastgoed), Rene Gout (bestuurslid Ondernemrsvereniging ‘t Loo), Kees Burger (bestuurslid Ondernemersvereniging ‘t Loo) en Fred Dellemijn (Gemeente Heiloo).

Nieuwe jas voor winkelcentrum 't Loo

Algemeen

HEILOO - Een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, nieuwe plafonds en een nieuwe verlichting. Nog vóór het eind van het jaar is winkelcentrum 't Loo in een nieuw jasje gestoken.

,,We doen het echt samen met de gemeente en met de betrokken ondernemers," vertelt Göran de Gugt, namens Dela, de eigenaar van het winkelcentrum. ,,Van groot belang is dat we aansluiten bij de wensen van de consument. Natuurlijk moet dan tevens de leegstand worden aangepakt. Daar zijn we eveneens mee bezig, maar daarvoor is meer tijd nodig." Ook bij de keuze van nieuwe winkels zal rekening worden gehouden met de wensen van de consument: ,,We streven naar een mix van ketens en lokale ondernemers. Lokale ondernemers spelen immers een grote rol in Heiloo."

Restyling

Voorlopig gaat het dus om een grondige restyling van de binnenkant van 't Loo. De architect is Buro Van der Goes – die 't Loo in 1977 bouwde en betrokken was bij de vorige restyling, in 1996. Vandaag al wordt gestart met de bouw van een proefopstelling, tegenover Kaashuis Tromp. Vrijdagmiddag is de proefopstelling klaar en zal de definitieve keuze worden gemaakt.

René Goudt, manager van Albert Heijn en voorzitter van Winkeliersvereniging 't Loo, toont zich verheugd met de plannen: ,,Ze zijn nieuw, verfrissend. We mogen ervan uitgaan dat alle klanten welkom zijn, ook tijdens de verbouwing, en dat de make-over helemaal klaar is vóór de feestmaand begint."

Michel Jonkheer, als adviseur bij LookFeel Consultancy eveneens betrokken bij het project, is trots op de kernwaarden van 't nieuwe Loo: ,,Dat biedt merkwaarde en kwaliteit, en is stijlvol. Er is onderzoek gedaan naar de klanten van 't Loo. Nu zijn dat nog vooral mensen uit Heiloo. Straks komen er, als het goed is, ook mensen uit Limmen en de Egmonden." Met de restyling krijgt 't Loo immers een kwaliteitsimpuls, waardoor het winkelcentrum ook toekomstbestendig wordt", zo benadrukt De Gugt.

Stap vooruit

,,Ook de gemeente is erg blij met deze stap", vertelt Fred Dellemijn, wethouder Economische Zaken.

,,De vernieuwing van 't Loo is niet zo maar een restyling. Er komen nieuwe winkels, die zorgvuldig geselecteerd worden. Wellicht kunnen straks meer winkels van buitenaf bereikt worden, zoals nu al het geval is bij Brasserie Veldt. Zo wordt 't Loo op meerdere manieren nieuw leven ingeblazen. Deze revitalisatie van 't Loo past goed bij de impulsen in het winkelgebied eromheen. Ik denk aan Herberg Jan, DiFiorentina en Melange 7. Binnen de gemeente wordt nu al voorzichtig nagedacht over de verdere toekomst van het gebied van het gemeentehuis tot aan het politiebureau. Het zou goed zijn als dit gebied op den duur meer betekenis kreeg voor de regio. Door een kwaliteitsimpuls zou het gebied meer bezoekers kunnen trekken. De revitalisatie van 't Loo betekent echt een geweldige stap vooruit."

Bedrijf Belicht

Sport

Regio

Digitale krant